Všechny akce v usedlosti jsou soukromé, neformální a nekomerční (vyjma podpory vystupujících umělců).
Brian Charette/Soulmates
30. 03. 2019 / proběhlá soukromá
Brian Charette (New York) patří mezi nejlepší hráče na hammondovy varhany současného světového jazzu. Natáčí, skládá, učí, hraje s mnoha vynikajícími hudebníky (Joni Mitchell, Chaka Khan, Paul Simon, Cyndi Lauper). S předními českými hudebníky Martinem Hobzou (bicí) a Liborem Šmoldasem (kytara) vytvořili trio SoulMates hrající soul, groove, funk, New Orleans, gospel. První letošní koncert přinese určitě neobyčejný hudební zážitek plný života.
Duet Nigela Clarka a předního českého jazzmana Libora Šmoldase. Nigel Clark patří mezi nejlepší hráče na akustickou kytaru Velké Británie. Pracoval s Moya Brennan, Gloria Gaynor, Carol Kidd, Jan Akkerman, Philip Catherine, Steve Swallow, Carla Bley a také se skvělými skladateli filmové hudby Craig Armstrong a Brian Byrne. Nigel se narodil ve Skotsku, začal profesionální kariéru v 18 letech v Londýně a nyní žije v Dublinu.
Jazz, swing, bossanova. Petra Ernyei (zpěv), Jaroslav Šindler a Marek Rejhon (kytary), Petr Pospíšil (kontrabas). Začátek profesionální kariéry Petry byl jazzový festival v USA v Sacramentu v 18 letech, koncertuje v různých seskupeních v Čechách i zahraničí. Marek říká, že ho ovlivnili tři lidé, jeho dědeček, matematik a nadšený hudebník, Jan Čejka, který ho zasvětil do hudební teorie a Luboš Andršt, u kterého zdokonaloval hru na kytaru. Vedle hraní spolupracuje na vývoji kytar, věnuje se hudební režii a učí. I když je Marek Kladeňák, tato čtveřice jazzových osobností tu bude hrát poprvé.
Holandská zpěvačka Judith Nijland. Po vystudování jazzu na Královské konzervatoři v Haagu, Judith se více
zaměřuje na psaní vlastních skladeb, ale jazz zůstává její láskou. Projekt A Tribute to ABBA. Pět vydaných desek a hraní po celém světe. V doprovodu brilantních jazzmanů Libor Šmoldas (kytara) a Jakub Zomer (klavír) událost slibuje velmi teplý podzimní zážitek.
Bob Montgomery. Trumpetista, legenda mezinárodního jazzu, držitel řady hudebních a učitelských ocenění, hrající v různých seskupeních pro umělce jako Sammy Davis Jr., Diana Ross, Tony Bennett, Quincy Jones, Nancy Wilson. Kytara Libor Šmoldas. Klavír Jakub Zomer.
Potkat člověka, který je osobností v oblasti, které se věnuje, mít možnost nechat se ovlivnit jeho zkušenostmi, oblastmi zájmu, přístupem k práci a životu. V domě se konají pravidelná neformální setkání s osobnostmi z různých oblastí vědy, umění a obchodu. Setkání probíhají v přátelské, uvolněné, neformální atmosféře, během kterého se vypráví, vážně i s humorem diskutuje, prožívá skvělá večeře a je pro pozvané hosty.
Mýtická síla příběhu korkového koně/pohádkový večer na statku
11. 09. 2015 / proběhlá soukromá
Znám ten příběh z vyprávění mého dědy, který ho slyšel od svého pradědy, který ho zažil. Prapraděda šel ze západní části města, ona z východní. Měli se potkat na náměstí, někdy na konci léta, traduje se 23.9. Procházeli se bezcílně městem a pak zašli do francouzského bistra.
Děda vyprávěl, že si objednali alsaský ryzlink a talíř mušlí, ale k tomu prý už žádné svědectví není. Zatímco si povídali, prapraděda si začal hrát s vinným korkovým špuntem, rozpůlil ho a drobil na menší kousky. Pak i ona vzala druhou půlku korku a rozdrobené části začala skládat vedle sebe. Vznikl první korkový kůň. Vzala svíčku a osvítila ho, vznikl první osvícený korkových kůň. V době, kdy bylo focení v plenkách, byl prapraděda vášnivý fotograf, koně vyfotil (děda si myslí, že fotografka byla ona, ale v tomto se fakta příběhu liší) a vznikla první fotka korkového koně. Od té doby spolu skládali korkové koně, starali se o ně, na noc je dávali do pytlíku a příběh korkového koně začal žít svým vlastním životem.